Aanpak

Hoe gaan we te werk?

Om de presentatie te maken moeten we natuurlijk de nodige input krijgen. Hiervoor hebben we een zorgvuldig maar eenvoudig proces uitgewerkt. Het zorgt ervoor dat de presentatie nauwkeurig wordt afgewerkt en aan alle verwachtingen voldoet.

Stap 1: Informatie verzamelen

Voor we beginnen ontvangen we graag zoveel mogelijk materialen aangeleverd. Hoe meer hoe liever. Het geeft een beeld op de business en de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Dit bestaat uit bestaande presentaties, brochures, logo, huisstijlrichtlijnen, beelden,...

Stap 2: Project setup

Nadat de offerte is goedgekeurd wordt meteen een projectteam samengesteld en wordt een grove planning bepaald. Als klant krijg je ook meteen toegang tot ons communicatieplatform Monday. Hierop is een duidelijk overzicht te zien van de projectstappen die volgen. Daarnaast is ook de status, timing en verantwoordelijke van deze projectfase zichtbaar. 

Stap 3: Kick-off meeting

Tijdens een twee uur durende kick-off meeting kijken we naar de vormelijk en inhoudelijke aspecten van de presentatie.

Vormelijk: Wat kan binnen de huisstijl en wat vinden jullie mooi? Waar moeten we rekening mee houden? 
Inhoudelijk: Wat is de doelstelling van de presentatie? Welke onderdelen moeten zeker in de presentatie komen? Hoe wordt de presentatie gebruikt? Wat missen we in bestaande presentaties?

Tijdens de kick-off meeting leggen we meteen samen de deadline vast. 

Stap 4: Storyboard

Op basis van de aangeleverde materialen en de kick-off meeting wordt in de vorm van een mindmap, de storyboard van de presentatie vastgelegd. UIteraard is dit een eerste interpretatie en kunnen hier aanvullingen op gebeuren.

Stap 5: Designvoorstel

Met de huisstijlrichtlijnen in de hand maakt het designteam een voorstel voor het design van de presentatie. Enkele slides uit de storyboard worden voorgesteld en ook de navigatie wordt zichtbaar.

Stap 6: Goedkeuring

Pas na een goedkeuring op de storyboard en designvoorstel gaan we aan de slag om de volledige presentatie uit te werken. Feedback is belangrijk!

Stap 7: Presentatiedesign

Een dedicated presentatiedesigner werkt de eerste versie van de presentatie uit. ALs we beschikken over de informatie die op de slides moet komen, dan wordt de slide volledig uitgewerkt. Indien we nog informatie ontbreken zal een blanco slide als placeholder worden ingevoegd.

Stap 8: Feedback verwerken

Met een handige online tool kunnen verschillende mensen tegelijk feedback geven op de ontwikkelde presentatie. Zo gaan we stap voor stap naar een overtuigend eindresultaat.

Stap 9: Oplevering en andere talen

Als na de nodige correctierondes de presentatie volledig voldoet aan de verwachtingen, wordt ze opgeleverd. Een finale versie wordt doorgestuurd. Na oplevering van de eerste versie beginnen we pas aan andere taalversies.

Stap 10: Opleiding

  1. Om de interactieve goed en efficient te gebruiken, is het noodzakelijk goed te weten hoe de navigatie werkt en waar alle content geplaatst is. Hoe beter de structuur van de presentatie gekend is, hoe beter ermee gewerkt kan worden. Tijdens een opleiding van ongeveer 2 uur wordt de structuur en de werking van de presentatie aan de gebruikers voorgesteld.
  2. Beheer en aanpassingen van de presentatie kunnen door een service contract door Smartpresentations worden uitgevoerd. Zo is de presentatie altijd up-to-date. Mocht dit intern moeten gebeuren dan voorzien we daarvoor een opleiding.