Het maken van een sterke (PowerPoint) presentatie wordt vaak
onderschat. We zien het maar al te vaak: de meeste presentaties zijn een spiekbriefje voor degene die de presentatie voorstelt. Maar een presentatie moet juist het publiek helpen om het verhaal beter te begrijpen. Het heeft een sterk ondersteunende rol die, indien juist gebruikt, er ook nog voor zorgt dat het publiek de boodschap beter onthoudt.
Het maken van een goede overtuigende en ondersteunende presentatie begint bij het
verhaal dat je wilt vertellen. Moet een
bedrijfspresentatie altijd met de geschiedenis van het bedrijf beginnen? Of kan het verhaal sterker begonnen worden? De aandacht van het publiek is nu eenmaal hoog bij het begin van een presentatie. Ze zijn benieuwd wat er verteld zal worden. Maak dus gebruik van die hoge aandacht.
Of het nu gaat om een presentatie voor een grote groep, een product- of
verkooppresentatie, je wilt je
publiek overtuigen. En dan luisteren mensen liever naar een goed verhaal dan een saaie opsomming van feiten. Boei het publiek met een sterk verhaal en een overtuigend ondersteunende presentatie en het publiek zal onthouden wat je verteld hebt.
Het maken van een goede presentatie omvat drie belangrijke elementen: het verhaal, de grafische verwerking ervan en het gebruik van het programma (in de meeste gevallen is dat PowerPoint).
SmartPresentations is specialist in PowerPoint design en presentatie advies. We helpen klanten bij het maken van presentaties voor
bedrijfsvoorstellingen,
verkoopgesprekken,
beurzen en
events. Tevens maken we
templates,
webinarpresentaties,
beurs- en
pitchpresentaties. Specifiek voor de
eventsector hebben we een volledig aanbod om bedrijven en bureaus te ondersteunen bij allerhande evenementen.